مشاور وزیر نیرو گفت: کمپین اطلاع رسانی باید در صنعت آب و برق کشورمان تشکیل شود تا بتوان ارتباط بهتری با مردم و سایر نهادهای مرتبط برقرار کرد.
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،ماشاالله تابع جماعت’ امروز در همایش سراسری مدیران روابط عمومی صنعت آب و برق کشور در اصفهان افزود: این کمپین اطلاع رسانی همچنین می تواند نقش خاص ای در صرفه جویی در مصرف آب و برق ایفا کند.
وی خطاب به مدیران روابط عمومی صنعت آب و برق کل کشور گفت : باید در اطلاع رسانی روش داشته باشیم و برنامه محور حرکت کنیم و روابط عمومی نباید واکنشی و انفعالی عمل کند.
مشاور وزیر نیرو خاطرنشان کرد: روابط عمومی ها باید از جایگاه و موقعیت تاریخی، شرایط اجتماعی و تکنولوژیک خود آگاه باشند تا بهتر بتوانند نقش خود را ایفا کنند.
مدیرکل دفتر وزارتی و ارتباطات مردمی وزارت نیرو با بیان اینکه در روابط عمومی صنعت برق و آب روش روشنی نداریم و سلیقه ای عمل می شود، تصریح کرد: باید در اطلاع رسانی روش داشته باشیم و برنامه محور حرکت کنیم و روابط عمومی نباید واکنشی و انفعالی عمل کند.
تابع جماعت با بیان اینکه کمبود منابع تصویری اعم از فیلم و تصویر یکی از ضعف های روابط عمومی هست، گفت: آرشیو با کیفیت و مناسبی در دسترس نداریم، در حالی که نیازمند پویش اطلاع رسانی در صنعت آب و برق و حرکت پیوسته و مستمر هستیم لیکن حرکت های کوتاه مدت در این بخش جواب نمی دهد.
وی با بیان اینکه با وجود هزینه های بسیار جهت انجام کارهای حرفه ای در صنعت آب و برق با کمبود تصویر و مستند مواجه هستیم، گفت: در بحث مکانیزه کردن حوزه روابط عمومی بسیار عقب هستیم، هم چنین در حوزه تحلیل و ارزیابی اخبار دچار ضعف بوده و باید جریان سازی در حوزه اطلاع رسانی انجام شود.
تابع جماعت اظهارکرد: هم اکنون همه در تمام شهرها و روستاها مخاطب هستند و مخاطب روابط عمومی ها عوض کردن کرده هست، رسانه ها از شکل سنتی خارج شدند و امروزه هر فردی به تنهایی یک رسانه است و در آن واحد محتوا تولید و منتشر می کند.
مدیرکل دفتر وزارتی و ارتباطات مردمی وزارت نیرو همچنین افزود: در عصری زندگی می کنیم که باید از کوچک تا بزرگ جامعه را اقناع و توجیه کنیم و باید متناسب با سطح فهم فرد پاسخگو باشیم.
عبارات مهم : مدیریت
تابع جماعت با بیان اینکه مخاطب عام و گسترده، رسانه عمومی و فراگیر، سطح درک متفاوت مخاطبین و پاسخگویی به همه از شاخصه دولت های نوین هست، گفت: زمانی که دولت به سمت مدیریت نوین حرکت می کند روابط عمومی ها نیز باید خود را با علم روز و فناوری های نوین تطبیق دهند.
وی با بیان اینکه روابط عمومی وظیفه همه مدیران هست، اظهارکرد: همه باید در صحنه اطلاع رسانی و روابط عمومی حضور فعال داشته باشند، جهت مثال مدیران میانی، کارشناسان حرفه ای و تخصصی باید در فضای اطلاع رسانی فعالیت کنند.
مدیرکل دفتر وزارتی وزارت نیرو با بیان اینکه روابط عمومی مانند خون در بدن هست، گفت: تمام فعالیت های شرکت باید با نگاه به روابط عمومی انجام شود و روابط عمومی باید در همه قسمت ها حضور داشته باشد، ولی لازمه این امر حمایت مدیریت و نقش آفرینی خود روابط عمومی هاست.
او ادامه داد: نبود بودجه، کمبود نیروی انسانی، نبود تشکیلات مناسب جهت روابط عمومی ها، حضور نیافتن مدیران روابط عمومی ها در جلسات مدیران ارشد، تداخل وظایف روابط عمومی با سایر بخش ها و کمبود تجهیزات از نارسایی های روابط عمومی بخش های آب و برق است که جهت برطرف این پرسشها باید کارگروهی تشکیل شود.
تابع جماعت ادامه داد: یکی از بااهمیت ترین شاخصه مدیریت دولتی پاسخگویی هست، ولی در مدیریت دولتی سابق فقط پاسخگویی به ما فوق بود، ولی در دوره خدمات نوین دولتی پاسخگویی باید در همه سطوح، مراجع، افکار عمومی، نخبگان جامعه باشد.
همایش سراسری مدیران روابط عمومی صنعت آب و برق کشور با حضور مدیران این بخش ها در سراسر کشورمان، روز چهارشنبه در هتل کوثر اصفهان برگزار شد.
واژه های کلیدی: مدیریت | روابط عمومی | همایش سراسری مدیران روابط عمومی | صنعت آب و برق کشور | در اصفهان |